DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Archiv 2014

Second race - Carbonia Cup 2014

Mezinárodní mistrovství Carbonia Cup středa 11.6.2014 autodrom Most

In action is Škoda :-D ,

V první řadě obrovské díky a pochvala před nastoupenou jednotkou našemu šéfmechanikovi, mozku který na nás dohlíží, vše řídí co se týče našich strojů Jendovi Mikšátkovi – našenu svatému Coperfieldovi by Wars Most . . . To co dokázal za poslední měsíc je z jiné planety . . . THkx :-D

Pepovi, Tomovi, Jardovi a Pavlovi díky za logistiku, přípravu a za občasný nervy . . . . díky bratrům Lysákům za podporu a skvělé osvěžení dortíky, Kino Cafe Most za skvělou zásobu chlazených nápojů a koktejly pro naše hosty . . . For Support Blance a Petrovi z RTT, že nás přijeli i ve svém nabitém

 

harmonogramu potěšit svojí energií a  … vy víte :-D, velké díky Wernerovi a Eve Smejkalové z Autoexpres Litvínov

90 vozů značek Ferrari,Ultima,Porsche,BMW opět slibovala velký fight pro naše Škodověnky které startovaly v obou divizích A a A+. Vítek s Octaviií KTCR EVO III absolovoval tréninky bez potíží a v kvaalifikaci zajel fantastické 1.místo ve skupině A8 a 4.čas absolutně , což někteří soupeři při řazení na startovní rošt závodu mírně řečeno nechápali :-D . . . Jirka s DTM v divizi A do 2000ccm byl papírovým favoritem, ale chtěl získat i absolutní vítězství, což se mu v kvalifikaci rozhodl znepříjemnit s mnohem silnějším a rychlejším vozem BMW Cup- Jan Semlbauer , který dokázal vyjet poleposition . .  dle vyjádření Jirky „ strašně moc se těším na souboj s klukama“ . . . Ale začněme Vítkem, ten po skvělém startu dokázal udržet pozici a i mnohem silnější vozy neměly v šikaně šanci a Vítek ač pronásledován triem – Corvetta, Renault Megane Trophy a BMW Michal Petrů, dokázal odolávat a postupně začal stahovat třetí v asbolutním pořadí Porsche GT3. V 8 kole  náhle Vítek bez zjevné příčiny svůj vůz odstavil a bylo po ptákách . . . Dle jeho vyjádření došlo k přehřátí brzdového systému, tak nechtěl riskovat potíže  a i přes velké zklámání raději nepokračoval . . .

Divize A . . . 25 vozů v šiku najíždí na letmý start , kdy první je BMW Jan Semlbauer, druhá Octavia našeho Jirky, třetí skvělý Renault Clio atd . . . padla zelená a je odstartováno, bok po boku na rovince do první šikany a tady se ukazuje síla nervů, průjezd šikanou  a Octavia jde ihned do vedení . . . pak už jen asfalt, asfalt . .  jak říká náš nový video mág Shark, se svými skvělými asistentkami. Auto vydrželo, benzín nedošel a tak systémem start – cíl,  si vyjel již letošní druhé vítězství ze dvou závodů Jirka s Octavii II DTM . . . Po dojetí došlo k vážení vozu s pilotem ( 1158kg ) a mohlo se slavit . . . Jupíííí.THKx

We supported : Ben Cristovao – Championship music . . .

Next race 21-22/6/2014 Bečov nad Teplou a 23/7/2014 Lausitzring

Odkazy na video

http://www.youtube.com/watch?v=Rm8L2gj6mO8

http://www.youtube.com/watch?v=kwdkM_NVKZU

http://www.youtube.com/watch?v=qW1gvJDOr1w

 

 

 

First race - Carbonia Cup 2014

Carbonia Cup - Wars Project 2014 – okruhová bitva

Sobota 5.4.2014 byla pro team Wars project 2014 další zkouškou, jak je připravena technika pro okruhové závodění . . . Původně měl startovat Vítek Smejkal s jeho Octavii KTCR EVO III, ale ten po požáru při závodě Edda Cupu neměl vůz v kondici.Tak byla narychlo připravena Octavia II DTM pro divizi A ve třídě do 2000ccm s pilotem Stráňou . . . Avšak k nedostatku času, jen v loňské specifikaci se starým motorem , kdy s ohledem na přesluhující životnost byly sníženy max.ot/min z 8.200 na 7.500, jednotkou, tlumiči . . .

V pátek proběhl test, při kterém vůz po najetí do 2 kola přestal jet. Díky datům chefinženýr Coperfield ihned zjistil selhání palivové soustavy. Po hodinové opravě , jsme do toho šli znovu a úspěšně : lap by 1:51:20 byl vcelku uspokojivý . . .  

Nálada v teamu byla super, po administraci a technických přejímkách jsme se uložili ke spánku. V sobotu ráno 8:00 rozprava . . . 9:00 tréninky . . .  13:35 kvalda , kdy v posledním možném kole získal Stráňa s Octavii DTM pole position. Porazil tak silné  BMW Semlbauera, Raise a další silnější stroje v A2 a A3 sk. . . .

Bylo jasné, že závod bude bitva a diváci se tak mohli těšit na krásné souboje , což se splnilo  . . . První tři jezdci se vešli v cíli do 3s . . . Stránský dokázal odolat nejednomu atacku mnohem výkonnějších strojů BMW a tak se mu podařilo zvítězit v Mostě již poněkolikáté . . . V polovině závodu se dokázal Honza Semlbauer s BMW dotáhnout a zahájit tak útok ,což byl krásný souboj ze kterého vyšel vítězně po čistém souboji  Stransky . . .  Poté nasadil tempo k odtržení, což se mu povedlo a udržel náskok až do cíle, kdy spatřil šachovnicový prapor a mohlo se slavit :-D

Next race : KP – Bílina – 11-12.4.2014 RTT - Subaru Impreza WRC, Škoda Fabia S2000, Mitsubishi Lancer EVO FFR ,  Bílina – Kaňkov závod do vrchu na mistrovské trati . . . těšíme se na Vás !!!

Vše za podpory našich hrdých partnerů: RTT.cz, Autopodbořany.cz, RedBull, William art s.r.o., Qwert, Eqx.sk, APmotorsport, Sport 5,  GripTv, Magic Planet, Motormix,  Rallyinzert.cz, Rallybazar.sk, Ceskeokruhy.cz, Restart, Autodílylitvínov.cz,  Moet,  Zacapa Ron, Piloxing, GP racing Shop, Kalmar …

We supported : Ben Cristovao – Championship music . . .

Photo/Text :Wars -  Dan Sainz,Jiří Stránský,Fryb

 

Final 10/2013

Vítězný double pro Restart Wars a Autoexpres team - finale MMA CC 2013

Ve dnech 11. -13.10.2013 na domácí trati Autodromu Most nastoupili jezdci teamu Autoexpres Litvínov a Wars Restart teamu k závěrečnému boji v rámci MMA CC 2013 . . .

 

Šestý závěrečný podnik, oběma jezdcům Škodovek šlo o jediný možný výsledek a to vyhrát svoje skupiny a být co nejvýše v absolutním pořadí . . . Vítkovo Octavia v sk. A4 byla připravena k boji. Horší to bylo s Octavií DTM sk. A2, která díky subdodavateli, neměla ještě večer před závodem tlumiče, které se zasekli na Slovensku v Košicích u FRT . .  Tady velké díky a ukázka teamové soudržnosti patří Jardovi Paurovi, protože bez něj bychom nejeli. Jarda si dal na otočku 1670km a dorazil včas. Tady už nastoupila šikovnost šéfmechanika Honzy Mikšátka, ten po Coperfieldovsku měl auto během chvilky dané do kupy, seřízený setup a mohlo se nakládat   . . . Takže Vám osobně ještě jednou velký dík :-D

Sobota 12.10.2013 Tréninky, vítězné kvalifikace a závod který se nejel . . .  MMA CC přivítal opět 70 jezdců z různých skupin a divizí . Počasí chladné, proměnlivé po dešti a občas trošku mrholilo. Hřál nás skvělý motorhome od Vekra Racing teamu a hlavně skvělá a usměvavá obsluha u kávičky . . Ten  kdo se potřeboval napravit či probrat si dal unikátní nápoj Restart a mohlo se jít do boje . . .  Vítek i Jirka tréninky vyhrávali a diváci mohli  sledovat rychlost našich vozů a obdivovat jezdecké umění .. .

To, že kvalifikace se stane malým závodem netušil nikdo. Přesto oba piloti v těžkých podmínkách dokázali zabojovat a Jiří Stránský v divizi A získat pole position a Vítek Smejkal fantastické 3.místo v divizy A+ a oba jezdci samozřejmě 1.místa ve skupinách A2 a A4 . . .

Velké díky patří Wernerovi Smejkalovi, Klárce a vůbec celému Autoexpresu Litvínov za vytvoření perfektní rodinné atmosféry, kde si více jak 200 našich hostů dopřálo domácí zabijačkové hody a fantastický catering. Během dne bylo rozdáno mnoho hodnotných dárků a i to přispělo k opravdu vydařenému víkendu . . .

V neděli ráno proběhlo superfinále, kdy 2 jezdci celé MMA CC šli při bodové shodě do boje na 3 kola s vozem BMW . Takže Chaura vs Smejkal . . . bylo to drama, kde vyhrála zkušenost a trochu toho štěstí s počasím . . . Takže gratulujeme vítězi -  V.Chaurovi absolutnímu vítězi MMA CC 2013 .  Vítek má důvod na příští rok pilovat tu zadokolku :-D . . . . coming soon :-D 2014

Velké Díky partnerům : RTT.cz, Autopodbořany.cz, Qwert, Eqx.sk, ZZ zámečnictví Soukup, APmotorsport, Sport 5, GripTv, Motormix, Rallyinzert.cz, Rallybazar.sk, ceskeokruhy.cz

Photo/Text :Wars -  Jiří Stránský

 

News 09 / 2013

Slovakia Ring dobit . . .

Okruh SlovakiaRing nás přivítal ve dnech 21-22.9.2013 v rámci CC 2013 a obě naše Škodověnky trošku potrénovaly, kvalifikovaly a spatřily šachovnicový prapor . . .

Krásné počasí téměř 70 vozu na startu,to byl příslib pěkných soubojů.Vítek Smejkal s jeho Octavii v tréninku postrašil mechaniky když byl po krátké době přivezen na laně a závada na hnacím ústrojí byla z těch které jsme předpovídaly a byli jsme na ni připraveni. Takže do kvalifikace bylo již vše v pořádku. S Octavií DTM tentokrát nestartoval pilot Stránský, jež po této smolné sezóně dal možnost vyzkoušet si závodění hlavnímu mecenáši ze spolenosti Restartdrink.com Tomovi Čapkovi a ten měl jedinečnou šanci po několika testech si vyzkoušet plné tempo závodění. Kvalifikace přinesla Tomovi hořkou zkušenost, kdy na konci nejrychlejší rovinky přecenil brzdný bod  vyzkoušel si kačírek . Vítek naprosto s přehledem kvalifikaci zvládl a i přes 2 čas ve skupině a 6 abs v skupině A si věřil na lepší výsledek v závodě . Tom díky neukončené kvalifikaci si „vybojoval“ poslední pozici na startu. Ve 13.30 se vozy po zaváděcím kole vrhly letmým startem vstříc 20 mn hlavnímu závodu. Vítek ihned po startu získal 5 pozici a v průběhu prvních kol se probojoval o další 2 pozice vpřed . Poté byl předjet silným BMW Z4 M a začal s ním svádět krásný souboj. Svoji pozici vybojoval a začal znovu stíhat silné vozy Porsche a Ferrari a i zde slavil úspěch. Výsledek 1.místo v A4 a 2.místo absolutně bylo obrovským úspěchem . . . Tom s Octavii DTM dokázal předjet 6 vozů a dle svých slov ztratil koncentraci a více se s vozem pral , což nesvědčilo koncepci vozu a Tom se tedy spíše protrápil do cíle za což si vysloužil 4.místo ve skupině . . . Vítek s Autoexpresu Litvínov dokázal udržet svoji neporazitelnost a čeká ho tedy velmi těžký závod v Mostě ve dnech 11-13.10.2013 . . . Zde již s Octavií DTM pojede velmi rychlý Stráňa,který dal DTM náležitou péči a těší se na svůj domací okruh . . .

Velké poděkování mechanikům v čele s Honzou Coperfieldem Mikšátko, Vládíkovi Myslivcovi z Autopodbořany.cz za manažerskou činnost, naším rodinám za skvělý catering a partnerům Wars, RTT.cz, Restart, Qwert za podporu . . .

 

 

News 08/2013

Veleúspěšný prodloužený závodní víkend pro Restart Wars team -  RTT.cz a Autopodborany.cz – vrchařské sympozium DL.Louka 23.-25.8.2013 díl 1

Na začátek obrovské díky : Honzovi Coperfieldovi Mikšátko – šéfmechanik a konstruktér                     Za práci na závodničkách kterou odvedl, odvádí a věříme, že ještě dlouho úspěšně bude. . .

4x 1.místo, 3x  2.místo a 2x  3.místo z KP Dlouhé Louky a EMACC Autodromu v Mostě od 23.8 – 27.8.2013 . . . Snad už by se nemuselo ani víc psát, ale cesta k úspěchu byla velmi trnitá . . . Páteční postavení základny na Dlouhé Louce a před námi dva závodní dny na velmi těžké a dlouhé trati do vrchu . . . Ten Zacapa poradce je fakt potvora viď Vládíku ? :-D . . . Skoro 60 pilotů se za příjemného sobotního počasí vydala vstříc 2x tréninkům a 3x měřeným závodním jízdám.

Petr Pašek s RTT.cz Subaru a Myš EVO VIII Autopodbořany.cz s pilotem Stránským se vydalo na bitvu s kopcem. Sobota ukázala sílu RTT Subaru a po velkém boji s velezkušenými piloty Filipem,Bursou dokázal vybojovat 3.místo absolutně a 2.místo v nejsilnější divizy. Myš EVO v rallyovém provedení „N“ s 286PS a rallyovými pneu neměla mnoho šancí oproti kopcovým speciálům, což se projevilo až 5.abs. časem a 4. ve skupině. Autíčka fungovala bezvadně, nálada byla supeeeer, všichni si to perfektně užívali . . .

Neděle začala podobně,  jen jsme věděli, že během dne dorazí déšť . . . Na což se rallyový speciál těšil a kopcový speciál se tvářil, že je mu to šumáááák . . . Hned v prvních rozjížďkách to vypadalo na vnitrostranický souboj EVO vs. STI . . . STI ještě na suchu zatáhlo a dělilo se o 1 a 2.místo s EVO IX. Rallyové Evo si vrnělo na 3.místě abs. i ve skupině . Pak se Sti zamotala hlava a musela dostat kapačky, naštěstí bez následků. Pilot byl odvezen na vyšetření k Dr.Zacapovi s negativním výsledkem na zranění. Finále víkendu : Krásní,bohatí a sakra rychlí . .  . Jo, abych nezapomněl Myš EVO VIII Autopodbořany.cz  dojela 2.absolutně i ve sk. nedělního nadupaného a deštivého závodu . . .

Special thanks : RTT.cz, Rudovi, Autopodborany.cz, AP motorsport, Blanka cafe ristorante,        William art, Vládíkovi za pěknou opičku a Luďkovi za ovce :-D

Photo/Text :Wars -  Jiří Stránský/Petr Pašek

 

Veleúspěšný prodloužený závodní víkend pro Restart Wars team -  Autoexpres Litvínov , RTT a Autopodborany.cz – okruhové drama 26.-27.8.2013 díl 2

Začnu netradičně :

Co je psáno, to je dáno, to že se tím neřídí občas FAS, FIA a změní pravidla těsně před závody,či jiné obstrukce nebo někdy zase až do morku kosti vyžaduje dodržení, to už víme. Amatérská soutěž Carbonia Cup nemá určitá pravidla napsána a je poměrně chaotická, je to amatérská soutěž, takže se to dá pochopit a budiž me za ni rádi… pokud nejste na rozpravě až do konce, potká Vás třeba i diskvalifikace ve vyhraném závodě za něco, na co špičkový piloti a auta mají software,školení ,psaná pravidla atd . . .  No nic, letos musíme dojet díky smlouvám s partnery a naše Škodovky ještě párkrát potěší oko diváka a zarmoutí nejednoho soupeře i v rámci Carbonia cupu 2013 . . .

Vít Smejkal a jeho Škoda Octavia KTCR EVO II 1,8turbo s výkonem 356PS / 420 NM Vmax 240 km/h a tím divize A+ nad 3000ccm sk.A4 a Jiří Stránský s Škoda Octavia DTM 2,0 výkon 249PS/250NM Vmax 220km/h tím divize A do 2000ccm sk.A2 . . . Jakožto černí koníci proti silným strojům BMW,Porsche,Corvette,Mustang,Clio Cup atd . . . jsme dostáli své vizi a oba ve svých skupinách  a divizích absolutně vyhráli a dokázali porazit soupeře o notný kus a dovolím si dnes prohlásit, že máme velké rezervy a čudlík mapa race +  a race ++ nebyl ještě ani zapnut  . . . Spolehlivost je další obrovská deviza našeho teamu. Jsme pyšní na to co děláme, baví nás to dělat a ani občasná nepřízeň osudu a stupidita jedinců nás neodradí. Doufáme , že na SlovakiaRing dorazí ty silnější a výkonnější soupeři a poměříme s nimi síly . . . Pokud odejdem poraženi, máme motivaci chtít znovu nad nimi vyhrát v dalším závodě.

Mostecký dvojzávod byl maximálně úspěšný, přišly fandit i legendy motoristického sportu Zdeněk Pipota, Václav Arazim našem teamu s obrovským nasazením . Rodiny, přátelé,kamarádi, partneři v byznyse přišli a viděli dva úchvatné závody . První startovala Octavia DTM s poleposition a nedala šanci mnohem silnějším a zkušenějším  . . . Po startu nedošlo k žádnému velkému chumlu a až na pár ťuknutí vše odstartovalo jak na MS „ slova pilota který jezdil 20 let okruhy“ . . . Stáří a nedodání nových pneu se projevilo několika tvrdými výlety ven a i přes vážné poškození zavěšení nápravy dokázal znovu a znovu stáhnout pilot Stránský s Octavií DTM své soupeře a celý těžký závod vyhrát . . . Po zajetí do boxu se kolo na Octavii DTM vyvrátilo . . . Pilot Stránský ani po oznámení vyšetřování údajné chyby na letmém startu nepochyboval o svém vítězství. Byl si vědom, že neporušil žádná pravidla, ani jiná ustanovení a po několika dotazech, co a jak bude? Bylo jemu a jeho teamu oznámena diskvalifikace za příliš vysokou rychlost (80 – 100km/h) s pozice poleposition na letmý start . . . To, že jsme byly několikrát slovně napadeni činovníky a dokonce i pilot Smejkal těsně před startem svého závodu, dokazuje jak moc promotérovi záleží na jezdcích a ne jen na penězích ??? Pokud by byla pravidla dána, nebo toto nové doporučení z rozpravy , bylo nějakým způsobem proškoleno atd, což jsem i urgoval před závody osobně u promotéra Carbonia cupu . . . Nepsal bych zde nic jiného než, že Stránský porušil pravidla a za to přišel trest, jako u každého provinilce dle řádů . . . Ale během  zjišťování okolností jsme zjistily jen faleš,hovna a spoustu zlých a nepřejících lidí, to co známe od Velkých kluků . . . Na druhou stranu převažovali ti s obdivem,pohodou a názorem, že dnes max.Ty,Ty,Ty a od příští sezóny pokud bude vše psáno, tak bude beze zbytku vyžadováno !!!

Vítek se silnější Octavii KTCR EVO II vyrazil z druhého místa a hned v úvodu se dokázal probojovat na první místo a i přes malou jezdeckou chybičku v prvním kole znovu získat vedení a za sebou nechat plejádu tisíce koňských sil a jet své One man show . . . Dokonalý jezdecký a divácký zážitek, něco neskutečného . . . Jsme hrdí a velmi pyšní !!! Díky Vítku a Jirko za super víkend . . .

 Úterní NewRace byl záležitostí dvou stintů po 20 a 25 minutách a zde jen potvrdili oba piloti svou rychlost a jistotu. Dvěma 1.místy a absolutními časy za sebou dokázali získat zase další km a zkušenosti za volanty Embéček . . .

Zázemí teamu, které se rozrostlo o Dana Skalického v pondělním sprintu, gulášek od taťky Smejkala, spousta krásných, bohatých a rychlých lidí,  byla opět zárukou fantastických dvou dnů a super setkání, zážitků, rozhovorů, emocí . . .

Děkujeme Coperfielde, Vládo, Wernere, Olinko, Klárko, Williame, Petře, Blaničko, Pepo, Romane, Vašku, Zdeňku, Majkle, Jardo, Kajko, Věrko, Georgino, Pavle  . . . a na všechny co už ani nevím . . . :-D

Thanks : Restart, MPA, Qwert, AP motorsport, William art, RTT, Autopodbořany.cz, Ceskeokruhy.cz, Motormix, Grip TV . . .

 

Text : Wars    Photo : Šárka Tomická

 

 

 

News 07/2013

video Lausitzring 5.7.2013

Skoda Gr.A4

http://www.youtube.com/watch?v=SHbbMy7zCP4&feature=c4-overview&list=UURfK9aS25e-9ldRqnQbMowA

Skoda Gr.A2

http://www.youtube.com/watch?v=-JSsYoB89a8&feature=c4-overview&list=UURfK9aS25e-9ldRqnQbMowA

Simply Clever and Fast - Double pro Škodovky teamu Wars Restart a Autoexpres Litvínov

Lausitzring 4. - 5.7.2013 grilovačka,cinema,pohoda a druhý den seznámení s okruhem, kde oba piloti startovali poprvé v životě . . Nutno dodat zajímavý okruh, spíše pro auta se zadním pohonem a vysokou maximálkou, takže nic pro naše Škodověnky . . .

Team posílen o mechanika se zkušenostmi z MS a fyzioterapeut v jedné osobě, bylo zpestřením a pozvednutím nálady, pohody před tak důležitým závodem. Kdy jsme si moc nadějí nedávali v možnostech na 1. -místa ve skupinách. Vozy konkurence z řad BMW, Porsche nebývale posílili  a ani slabší skupina A2 nezůstala pozadu, kdy team Pavla Pupse, dovezl kompletně přestavěnou Octavii Cup „Monster“  s novým motorem a dle jejich slov velmi rychlou a funkční v testech.

Tréninky proběhly standartně, kdy si oba piloti stěžovali na malý grip na výjezdech, ale to vzhledem k profilu trati bylo jasné a museli se s tím oba porvat. Kvalifikaci měl za sebou jako první Pilot slabší Octavie DTM a po absolvování 5 kol časem 2:04:17 si zajistil dostatečný náskok nejen v pořadí své skupiny, ale i 8. místem absolutně mnohé překvapil. Vítek ve sk.A4 také zajel 5 kol a časem pod 2:01 si vyjel 5.abs. čas a k naší radosti 1. místo v A4 . . . Konkurenti jezdili poctivě celou kvalifikaci a někteří najeli více kol jak v závodech, ale ani to jim nestačilo na nějakou změnu a odsunu našich Octavií.

 

Na start závodu letmým startem necelé 30tky vozů se diváci, teamy dočkali přesně ve 14:00 a začal se 25 min. boj na trati . . . Výsledek ?  . . . Double !! . . . Vítězství v obou skupinách A2 a A4 . . Jiří v A2 vyhrál s náskokem téměř 1/2 kola na svého soupeře .  Vítek v A4 zvítězil a to i přesto, že soupeř BMW M3 GTR vystartoval a předjel Vítka předčasně na startu, za to byl po závodě diskvalifikován ředitelstvím CarboniaCupu. Vítek tím jen potvrdil svoji kvalifikační pozici . . .

Krásný zážitek,bohaté zkušenosti a rychlé vozy !!!

 

Závěrem velké díky mechanikům, rodinám, přátelům a zejména  Coperfieldovi  (Jenda Mikšátko), RTT.cz, RESTART.SK,  QWERT,  Autoexpres Litvínov, INELSEV – Inelsev group a.s., Wars Pilot Team, William art s.r.o., Auto-myslivec.cz Podbořany,  AP motosport,  MONA VIE

 Text/Photo: Jiří Stránský

05/2013

RESTART Wars Team, Autoexpres Litvínov úspěchy a pády na Slovakiaringu CarboniaCupu 2013

Náš team v plné síle vyrazil na druhý závod v rámci mezinárodního mistrovství Carbonia Cup. S novým zázemím a plným servisním nasazením. Což se ukázalo hned v trénincích, kdy Škoda Octavia KTCR Vítka Smejkala nechtěla servovat a zůstala dvakrát stát na trati. Náš šéfmechanik Jenda Mikšátko vše vyřešil,i díky pomoci Michala Ulricha,Jiřího Korce a Pepíka Kosiny a za perfektní přípravu a servis jim všem patří velký dík . . .

Oba piloti našich vozů Škoda Octavia KTCR a DTM startující ve sk.A4 a A6 byli natěšeni na další boje a zejména Pilot Stransky se těšil na boj a zisk prvních cenných bodů. Bohužel hned při přejímkách byla naše radost pokažena rozhodnutím technického komisaře zařazením vozu BMW teamu Mirage který svými parametry bohužel značně převyšoval možnosti našeho vozu Škoda Octavia DTM a ten se svými 250PS opravdu nemohl konkurovat vozu s výkonem hodně přes 400PS. Bohužel tak jsou stanoveny technické předpisy v CC 2013 a nezbývá než doufat, že se vše v budoucnu změní. Což nám bylo ředitelem závodu a technickým komisařem přislíbeno.

Závod na Slovakiaringu je vždy příslibem krásné atmosféry, velkých soubojů a nevšedních zážitků. Tomu tak bylo i 1.5.2013 v rámci Carbonia Cupu a téměř 30st.teplot , jasného počasí a 70 posádek. Tréninky, až na zmiňované potíže Vítka probíhali hladce a ovládání vozů i zlepšující se časy byli nadějí na dobré umístění ve skupinách. Po kvalifikaci zaujal Vítek Smejkal 6.absolutní příčku(2. v A4) a Pilot Stransky se svojí DTM 2000ccm 8.abs .místo (2.v A6) . . .Tak se šlo i do závodu. A po perfektním zaváděcím kole se po letmém startu oba piloti udrželi na svých pozicích .Zatímco Vítek v první zatáčce ustál vřavu a pokračoval v závodě až do úspěšného cíle, kdy obsadil v silné konkurenci luxusní 5.místo absolutně a připsal si plný bodový zisk ve sk.A4 za 1.místo ,kdy porazil silné vozy Porsche,BMW,Mustang . . .

To po najetí do první zatáčky Pilot Stransky, díky znalosti nebezpečí kolize zaujal defenzivní stopu. I tak byl náhle silně atakován vozem BMW st.č. 399 pilota Raise, který neustál najetí do první zatáčky dostal smyk a ve snaze vyrovnat jej při přetočení narazil zadní části vozu do předního kola naší Škody Octavia DTM , čímž zachránil svůj vůz od většího karambolu, ale DTM se po pár metrech jízdy stala špatně ovladatelnou a po pomalém dojetí do boxu byl i druhý závod smolný. Došlo k velkému poškození nápravy,hnacích agregátů a kevlarových částí vozu . . .

Velká gratulace Vítkovi Smejkalovi - Autoexpres Litvínov, teamu a nadšení pro další boje . . .

Snad jen jsme čekali návštěvu pilota vozu, který nám nesmyslně zkazil závod, podání ruky a omluvu. Atak nebyl ve skupině a jeho zatmění odnesl slabší vůz z jiné skupiny. Jak p.Rais, tak i činovníci posoudili tuto nehodu jako souboj, takže příště už víme, že tedy bojujeme se všemi a proti všem. Budeme se tím řídit . . . Omluvit se nikdo nepřišel a ještě jsme si vyslechly názory, že to tak je i v WTCC,DTM a bylo to tak i v Octavia Cupu . . . Já myslel, že jsme amatéři a díky tomu, aby se svezlo co nejvíce pilotů máme jet tak, abychom neohrozili jezdce z jiných skupin a bojovali jen s těmi ve třídě. Ale jak je již zvykem v našich vodách i tady se po průseru všichni schovávají za „jedna bába povídala“ a „tady nejste na kopci“. Nikdo neřeší, že tento pilot měl již několik ataků, kdy nezvládá svůj silný vůz . . . Stačí ty ty ty, penalizace v posunu v dalším závodě atd . . . Že by pomohla změna pravidel, před ziskem ze závodníků -  amatérů  ? Nebo budeme jezdit jako velký kluci s velkými teamy a rozpočty ?!!!

Závěrem velké díky rodinám,přátelům a zejména  RESTART.SK,  Autoexpres Litvínov, INELSEV – Inelsev group a.s., Coperfieldovi  (Jenda Mikšátko), Wars Pilot Team, William art s.r.o., Auto-myslivec.cz ,  AP motosport,   PUPS&Hybner Dvlpt. s.r.o.,  Text: Jiří Stránský  Photo: Jan Pružina(Carboniacup.cz)

archiv :

RESTART a Autoexpres Litvínov pod taktovkou Wars pilot team

2013 rok, kdy jsme začali okruhy brát vážně. V rámci špičkového podniku Carbonia Cup, který odstartoval do své 3 etapy. Startuje zde 70 vozů v kategoriích a jejich počet se závod od závodu zvyšuje. Nejedná se i když v amatérském podniku o žádná ořezávátka a piloti kolo od kola zrychlují a nenechají si nic líbit ... Nemluvě o špičkové technice.

Náš team se skládá z vozů Škoda Octavia I a II evoluce . Vítek Smejkal s Octavii I.evoluce disponuje špičkovou technikou, kdy regule dovolili  jít pod 1000kg a výkon 1,8turbo je stanoven na 313PS / 420NM, kterou ovládá el.Pectel, sekvenční bezsynchronní převodovka Kalmar, zakázkový podvozek od Protlumu a hlavně pečlivá práce Wars mechanik- šéfa Jendy Mikšátka (Coperfield). Vítek již v předešlých sezónách  s  Octavií dokázal vyhrát, ale to ještě auto trpělo dětskými nemocemi. Letos je cíl jasný, vyhrát CC2013 absolutně a to se již začalo naplňovat prvním závodem v Mostě, kdy v silné konkurenci dokázal Octavii dovézt do cíle jako 1. ve své třídě a ještě tlačil na vozy  z  mnohem silnějších tříd. Vozidlo fungovalo na 1*. Team se utvořil letos a i mechanici jsou nováčci a musí se hodně učit Celý team se harmonizuje a tím pozvolna přecházím k naší Octavii II.evoluce.

 

Vozidlo z dílny Petra Fulína postavené v roce 2010 jako ukázka,  jak si 2,0 atmosféra s výkonem 250PS poradí s vozy např.Leon Supercopa, BMW 130 Chalenge atd. Vůz o hmotnosti  980Kg, disponuje výkonem 250PS,Sadev,telemetrie AIM a neskutečným podvozkem,  který je čitelný a předvídatelný. Hlavním partnerem pro rok 2013 tohoto speciálu je spol. RESTART.SK . . . A tak partner očekával, že první závod bude jasnou kořistí zlatého vavřínu. Vše tomu nasvědčovalo. Tréninky, kdy se Pilot Stránský učil vůz ovládat, tak jasné vítězství  v kvalifikaci, které bylo absolutní s náskokem několika sekund.Vše v závodě vypadalo nadějně, náskok po ujetí poloviny závodu, kdy začal Pilot předjíždět vozy o kolo, však vzali za své. Vůz  na cílové rovince bez zjevné příčiny zastavil. To byl šok pro všechny . A i když jsme v teamu řešili, co , proč, kdo a oficiálně jsme chtěli uvést „závada na benzínové soustavě“. Tak se stalo to, co se stává a stane každému . Špatně spočítaný benzín a on prostě došel !!

Takže, Autodrom Most CC 2013 jednou plný počet bodů  pro Autoexpres Vítka Smejkala  v A4 a RESTART.SK  v A6 0 bodů . . . Nesmíme opomenout našeho kamaráda P.Pups, kterého učíme okruhovému závodění , který s Cupovou Octavií, získal své první vavříny za 3.místo v kat A2 . . .

Tímto Vás zvu na SlovakiaRing 1.5.2013 (Carboniacup.cz) , netradiční termín uprostřed týdne. SlovakiaRing je luxusní okruh, špičkové zázemí a neopakovatelná atmosféra . .. . Předtím nás uvidíte na KP 2013 (Subaru RTT.cz)  v Hradišti 20.4.2013, Coperfielda na Rally Šumava u Letouna (Jiří Káňa – Ford Sierra Cosworth)

Díky patří RESTART.SK,  Coperfieldovi  (Jenda Mikšátko), Wars Pilot Team, William art s.r.o., Auto-myslivec.cz ,  AP motosport,  Autoexpres Litvínov,  PUPS&Hybner Dvlpt. s.r.o., rodinám , přátelům a mechanikům z teamu     Text: Jiří Stránský  Photo: Jan Pružina(Carboniacup.cz)

aktualizováno: 28.10.2015 12:59:07